fredag 25 september 2015

Är du en del av lösningen eller en del av problemet?


 


Jag tänker inte sucka uppgivet åt vad som händer i min omgivning, jag blir förbannad!
Mer än tio brandattentat mot asylboenden i Sverige i år!
Det dyker upp allt fler korsbränningar, även i vårt lilla trygga landskap. I Norge mördades politiskt aktiva ungdomar när de är på sommarläger, i Finland så möts asylsökande som många flytt från IS terror av finländare som kallar DEM för IS och att de ska sticka tillbaka dit de kom ifrån. 

Jag tänker inte rycka på axlarna och säga att "de är historielösa", "de förstår inte bättre", "usch och fy vi borde utbilda våra ungdomar bättre", "det är ett vansinnes dåd utförd av individer som känner sig åsidosatt av samhället".
SLUTA DALTA MED DEN NORDISKA EXTREMISMEN!!!

Det är ju hatiska, kriminella människor som enligt lag ska behandlas därefter.
Vad bär DU för ansvar i att det sprids en obehaglig tystnad i vårt land där man inte längre bemöter rasistisk och nazistisk propaganda i sociala medier, på fikaraster eller i korplagets omklädningsrum?! Jo en hel del!
"Är du inte en del av lösningen så är du en del av problemet" brukar min pappa säga, och det gäller även här.
Alla ni som finns i min vänkrets på FB eller ute i vardagen som tycker att man helt utan att okritiskt granska information ni delar vidare om muslimer, invandrare eller flyktingar måste ta ansvar för att ni är med och lägger bränsle på nazisternas hatiska bränder ute i landet!

Jag tänker inte plocka bort er som mina vänner men jag KRÄVER att ni tar ert förbannade ansvar över den segregerade värld ni bygger upp för våra gemensamma barn att växa upp i.
 
Sitt nu inte där gömd bakom din skärm och tyck en massa saker. Fram med dina argument på bordet! Vad får dig att ta dig rätten att med hatiska kommentarer leda oss raka vägen tillbaka till det politiska klimat vi i Europa hade på 30-talet?
Svara mig!

Attentat i Lahtis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar