fredag 22 augusti 2014

#kandulova

MittMedia har gjort en stor satsning inför valet där läsarna ska få möjlighet att ställa sina frågor till samtliga partier. En väldigt bra idé tycker jag. Det fullkomligt väller in frågor så man få ta alla tillfällen som finns för att hinna svara på allt.
Frågorna på sajten skiljer sig från de jag mest fått i valstugan.
På #kandulova så är det välfärdsfrågorna som står i fokus. Skola och omsorg ligger helt klart i topp hos HT:s läsare, men på gågatan så kommer nästan alltid invandringen som en stark fråga i alla sammanhang. Antingen tycker folk att det är på tok för mycket invandring eller så bekymrar de sig att vi inte hjälper fler. Det som är en intressant gemensam nämnare för dessa två motpoler är att båda parter sänker rösten lite innan de säger det de tänkt på.
Jag är en lyssnande människa som trots att jag har en stark personlig övertygelse i denna fråga så vill jag höra vad och hur andra resonerar kring detta.
Men ju fler kallhjärtade kommentarer jag får höra desto starkare blir min övertygelse.
Samhället har blivit kallt. Vi behöver en varmare politik!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar