lördag 29 november 2014

Min stjärna, min historia.

Här kommer kvällens skrytbild!
Alice har fått mycket hårda ord mot henne för att hon varit programledare i ett barnprogram. På grund av vad hon tidigare gjort så har hon alltid haft en särskild plats i mitt hjärta. När hon klev in i mitt vardagsrum på lördagarna så var det mitt första minne av att jag tyckte att jag upplevde lyx!
Varför? Jo för när jag var liten så hade vi inte färg-tv ,men så flyttade vi till min morfar som hade både färg-tv och telefon . Jag  känner fortfarande doften av pläden  som jag svepte in mig i när det var dags för Disneyclubben och hur jag sveptes med i en  förtrollad värld med både Alladin och Räddningspatrullen men störst av allt var den varma och alltid så ärligt glada Alice. Hon var min vän utan att veta det i en tid då jag kände mig väldigt ensam och nu är vi kollegor!
Jag tycker inte om när man höjer upp folk på pedistaler trots att de kanske inte ens vill det, men i det här fallet så är jag så starstruck att ingen kan plocka ner min stjärna från himlavalvet. Ett himlavalv som bara är mitt , som fanns i en tid för länge sedan då jag var någon som behövde ärlig glädje av någon, om så bara via tv. Färg-tv alltså 😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar